بسته بندی بار فریت 


شاید تا بحال به این نکته توجه نکرده باشید که «بسته بندی بار فریت» در ارسال هوایی بار به خارج از کشور، تا چه حد میتواند دارای اهمیت باشد. اما اگر این مقاله را مطالعه کنید، نقش و اهمیت بسته بندی استاندارد را در سلامت و امنیت فریت بار، آسودگی خیال و هزینه های فریت بار خود خواهید دانست.بطور کلی میتوان گفت : بسته بندی کالا در ارسال بار مسافری به خارج از کشور ، برای سهولت در جابجایی، ایمنی و حفاظت کالا و نیز سرعت در تخلیه و بارگیری کالا انجام می‌گیرد. بسته بندی کالا باید کارآمد، ارزان و سبک باشد. وهمچنین در برابر اتفاقات معمول در حمل و نقل، مقاوم بوده و کالا را از آسیب‌های احتمالی و زیان‌های مالی محافظت نماید.


چرا بسته بندی بار فریت اینقدر مهم است؟
به دلایل مختلفی که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم، شرکت‌های حمل و نقل هوایی و فریت بار مسافری، بسته بندی بار مسافری را بسیار مهم دانسته و بر آن تاکید دارند:

بطور کلی ، بار مسافری حاوی کالاهای مختلف و ناهمگونی می‌باشد، که این تفاوت در شکل و ماهیت، گاها می‌تواند باعث آسیب رساندن کالایی به کالای دیگر شود. این آسیب‌ها میتواند هزینه بر و گاها خطرساز باشد.
ماهیت برخی کالاها ـ مخصوصا مواد خوراکی ـ بصورتی‌ست که چنانچه بسته بندی مناسب نداشته باشند، ممکن است به سبب حمل هوایی، باعث بروز مشکل در خود بار و یا بارهای مجاور شوند.
چنانچه بسته بندی کالاهای شما طبق استانداردهای حمل بین‌المللی نباشد، هنگام بروز حوادث احتمالی، شرکتهای بیمه، خسارتی برای شما در نظر نخواهند گرفت.
گمرک برخی کشورها، برای بار ورودی، سختگیری‌های خاصی دارند. در اینگونه موارد، چنانچه کالای شما دارای بسته بندی مناسب و استانداردی نباشد، از ترخیص آن ممانعت به عمل می آید.
چنانچه لوازم شما بصورت اصولی بسته بندی نشوند، ممکن است در حجم بار شما تاثیر گذاشته و موجب افزایش هزینه‌های حمل بار شما گردد. یک بسته بندی خوب، تاثیر بسزایی در هزینه‌های حمل بار هوایی شما دارد.
برای حمل هوایی برخی کالاها مانند: کالاهای فاسد شدنی ، کالاهای شکستنی، کالاهای حجیم، مواد خوراکی و ... می‌بایست از بسته بندی‌های مخصوص استفاده نمود.
بسته بندی مناسب باعث میشود در زمان حمل کالا توسط کارگران و یا لیفتراک‌ها، آسیبی به بار شما وارد نیاید.
چنانچه بسته بندی بار شما مناسب نباشد، خسارات احتمالی وارده بر کالا، میتواند هزینه‌های مجدد و گاها جبران ناپذیری را برای شما ایجاد نماید.
برای حمل هوایی کالاهایی که جزو کلاس کالاهای خطرناک میباشند، میبایست از بسته بندی‌های مخصوص UN استفاده نمود که در صفحه‌ی حمل کالای خطرناک ، بدان پرداخته ایم.
و نهایتا اینکه، هزینه‌های بسته بندی بار فریت را جزو هزینه‌های خود بحساب نیاورید. چرا که با صرف این هزینه‌ی محدود، لوازم منزل و وسایل شخصی شما که حتما برای شما دارای ارزش‌های خاصی هستند، ایمن به مقصد رسیده و سالم تحویل شما می‌گردند.

خدمات تخصصی بسته بندی فریت 
شرکت آرتمیس تجارت، با داشتن پرسنل کارآزموده، با تجربه و متخصص در بسته بندی بار فریت، و دارا بودن مدارک بین‌المللی زیر نظر سازمان جهانی در زمینه بسته بندی کالا، تضمین کننده یک بسته بندی استاندارد، ایمن، ارزان و سبک برای شما مشتریان عزیز می باشد. فرایند بسته بندی با در نظر گرفتن قوانین حمل و نقل بین‌المللی صورت می‌گیرد؛ زیرا جبران خسارت‌های احتمالی توسط شرکت‌های هواپیمایی، منوط به داشتن بسته بندی استاندارد میباشد.